Mějte přehled o tom, co klientům nabízíte. Funkce Potenciály vám umožní sledovat vytížení klientů obchodníky, a obchodníkům dovolí jednoduše sledovat, co svým klientům již nabídli.
V návodu se dozvíte jak...
Úvod k funkci Potenciály
V obchodu si klademe základní otázky, zejména co můžeme firmě všechno nabídnout a co jsme při obchodní komunikaci již reálně nabídli. Pro zodpovězení těchto otázek nám slouží potenciály. Každá firma má vlastní portfolio produktů, které je schopné nabízet. Někdy má širší nabídku a ne každému jejich zákazníkovi se hodí všechno z tohoto portfolia.
- Pro určení toho, jaký potenciál můžeme nabídnout dané firmě, používáme sdílený filtr nastavený jako potenciálový filtr. Pokud firma splňuje tento filtr, přiřadí se k ní odpovídající potenciál. Filtrů může být samozřejmě více, záleží na počtu potenciálů v číselníku potenciálů, který si musíte vyplnit.
- V obchodní komunikaci pak jedním kliknutím vybereme, o jakém potenciálu byla vedena telefonní komunikace, poslána nabídka nebo uspořádáno obchodní jednání. Pokud u dané firmy projeví o nějaký potenciál nezájem, pak už do dalších kol komunikace tento potenciál nevstupuje. U každé firmy pak vzniká přesný přehled o tom, co už obchodník komunikoval, na kolik firmu vytěžuje a jestli využívá její potenciál.
- Potenciály se zároveň dají využít na cílené jednorázové akce typu letní sleva. Nastavením data od - do se bude potenciál zobrazovat jen firmám, které v daném období splňují hodnoty nastavené v potenciálu.
- Každý obchodník má možnost přidat k firmě vlastní potenciály nad rámec automaticky přiřazených. Pro majitele, obchodního ředitele nebo produktového manažera je to zajímavá zpětná vazba, že se potenciál nabízí i mimo jím určený výběr.
- Potenciál je obrovská pomůcka pro obchodníky, protože mají přehled o vytíženosti svých firem. Nemusí si vše psát do popisu a záznam z obchodní komunikace vztahují ke konkrétním potenciálům.
Nastavení potenciálů
Základem je naplnit číselník potenciálů. Do toho se dostaneme pomocí Nastavení > Firmy > Potenciál. Přidání záznamu provedeme kliknutím na zelené Přidat.
Následně vyplníme zobrazené kolonky:
- Název - povinné pole
- Skóre - hodnota, kterou daný potenciál má, kolik daný produkt/služba průměrně stojí
- Aktivní - indikuje, že takto označený potenciál se stále přidává k nově zakládaným firmám splňujcím podmínky
- Akční potenciál - speciální nabídka, která není standardním produktem, ale jedná se o časově omezenou nabídku, akci nebo slevu na produktu. Datum počátku akce a datum konce akce ohraničí akční nabídku na vybraný časový rámec.
- Přiřazení potenciálu - nastavení omezujících podmínek
Po přidání filtru v modulu Firmy, ke kterému je přiřazen štítek "Potenciálový filtr", si ho zde nastavíte a upravíte omezujícími podmínkami.
Práce s potenciály
Ve firmě se přidané potenciály zobrazují na záložce Přehled.
- Aktuálně se řeší - Potenciály které jsou s klientem řešeny v přiřazených obchodních aktivitách.
- K nabídnutí - Potenciály přidané automaticky nebo manuálně k firmě. Informace pro obchodníky, co klientovi nabídnout.
- Dopadlo - Úspěšně uzavřené obchodní aktivity, které byli přiřazeny k firmě.
- Nedopadlo - Neúspěšné obchodní aktivity, uzavřené např. z důvodu nezájmu klienta o potenciál.
Hodnotu potenciálů, které Dopadly / Nedopadly vidíte jen u aktivit, které mají v rámci svého typu nastavený příznak "Hlavní podtyp pro obchod". Tento parametr se přiřazuje jednomu konkrétnu typu aktivity, který je na konci obchodního vyjednávání - např. typ Smlouva nebo Objednávka.
- Komunikace potenciálů pak probíhá pomocí obchodních aktivit, kde se ve vlastní sekci vybírají potenciály o kterých obchodník jedná. Do každé obchodní aktivity, která je přes zakázku napojená na firmu, se zobrazí odpovídající potenciály podle firmy, Obchodník si pak jednoduše vybere kliknutím ten potenciál, který právě s klientem pomocí aktivity řeší. Může si nastavit novou hodnotu skóre, v případě, že se baví o jiné ceně, případně přidat poznámku, co konkrétně se ve spojení s potenciálem řešilo.
- Jestliže k řešení obchodních aktivit budete používat obchodní vlákno a uzavírat aktivity přes výsledek, budou komunikované potenciály procházet automaticky do nově vytvářených aktivit a obchodník tak bude mít neustále přehled, jaký produkt s klientem řeší a cenu o které se baví.