V návodu se dozvíte jak...
Úvod k modulu Firemní komunikace
Kvalitní obchodní vztahy nerostou na stromě a je potřeba je neustále rozvíjet a pečovat o ně. Základ samozřejmě tvoří poctivá práce obchodníka, kterou je však možné podpořit a vytvořit tak prostor pro vyšší efektivitu, snadnější komunikaci a možnost zastupitelnosti.
Modul Firemní komunikace nabízí jednoduchou strukturovanou evidenci obchodní komunikace s klienty, nad kterou lze navíc vytvářet globální pohledy, jenž vám pomohou odpovědět na některé klíčové obchodní otázky - Kolik prvo schůzek proběhlo za určité období? Kolik aktivních kompetentních kontaktů zvládne váš obchodní tým zrealizovat za měsíc? Kolik nabídek jste za určité období představili svým klientům? atd.
Jak pracovat s firemní komunikací
1) Základní nastavení
Nejprve je potřeba si důkladně promyslet, jaké typy činností / typy obchodní komunikace chcete sledovat a zda k těmto činnostem chcete zadávat i jejich výsledky.
Když máte tento krok promyšlený, stačí otevřít následující dva pomocné číselníky a doplnit odpovídající položky, které se vám pak budou zobrazovat v přidávacím formuláři.
Číselník Typy komunikace najdete v hlavním levém černém menu na úrovni Systém > Nastavení > Firemní komunikace > Typ komunikace .
Číselník Výsledky komunikace najdete v hlavním levém černém menu na úrovni Systém > Nastavení > Firemní komunikace > Typ komunikace .
2) Přidání nových záznamů
Obchodní komunikaci lze přidávat do modulu Firemní komunikace dvěma způsoby. Buď z profilu "firmy" (představuje detail konkrétního klienta) nebo z některé z "obchodních aktivit" (např. typu Příležitost, Nabídka, Průběžná komunikace, atd.).
Kde hledat přidávací formulář vám napoví připojený obrázek.
Samotný přidávací formulář není nijak složitý, stačí přidat pár položek:
- Datum komunikace - odpovídá datumu realizace evidované obchodní činnosti
- Popis - umožňuje přidat libovolnou poznámku, která zpřesní význam záznamu
- Typ komunikace - výběrové pole umožňující rozčlenit typy realizovaných činností (osobní jednání, telefonický hovor, atd.)
- Výsledek komunikace - výběrové pole umožňující nastavit charakter výsledku (např. proběhlá schůzka, předaná nabídka nebo podepsaná smlouva)
- Hlavní osoba - slouží k vložení obchodníka respektive hlavního řešitele dané evidované obchodní události (činnosti)
- Další zúčastněné osoby - pokud se jednání účastnil celý tým, lze jeho složení prostřednictvím tohoto pole zaevidovat
- Účastníci za klienta - slouží k evidenci osob zúčastněných za protistranu (tedy klienta)
- Štítky - přes štítky můžete snadno k evidované činnosti doplnit probíraný kontext - může jich být i více; následně lze přes tyto štítky vyhledávat tématicky shodné činnosti v hlavním evidenčním modulu Firemní komunikace
- Existuje zápis - zaškrtávací stavové pole s výslednou hodnotou - ANO / NE (pro ovládání tohoto pole musí mít přihlášený uživatel ve svých přístupových práven přiřazenou speciální roli "Firemní komunikace - kontrola")
- Napojená aktivita - výběrové pole umožňující nastavit vazbu mezi jednoduchý záznamem do evidence "Firemní komunikace" a detailnějších sledováním řešení konkrétního obchodního případu v podání obchodní aktivity.
- Autor - slouží k zázamu uživatele, který položku přidal (lze tak například sledovat aktivity asistentů)
3) Různé varianty přehledů firemní komunikace
Obchodní komunikaci lze samozřejmě nejen přidávat, ale hlavně vypisovat ve formě různých užitečných přehledů.
Základ tvoří výpis obchodní komunikace v profilu konkrétního klienta. Zde je přehled komunikace automaticky omezen pouze na záznamy náležící k zobrazené firmě. Zároveň je zde zobrazeno posledních 10 záznamů, zbytek si zobrazíte přes tlačítko "Zobrazit všechnu komunikaci pro firmu".
Dalším možným, mnohem více komplexním, přehledem je výpis v rámci samotného evidenčního modulu Firemní komunikace, kde se na data můžete koukat komplexně a zároveň využít i některou z možností filtrování dat dle konkrétního parametru (parametry lze samozřejmě i kombinovat) - např. typ komunikace, výsledek komunikace, datum od - do, obchodník atd.