Už nikdy nezapomenete na důležitou firemní akci nebo předání klíčové zakázky.
V návodu se dozvíte jak...
Úvod k modulu Kalendář
Každá osoba v systému má svůj vlastní kalendář, ve kterém si může evidovat veškeré důležité události. Ve firmě pak lze snadno zjistit, kdo a kdy má například klíčovou schůzku s klientem nebo kdy se koná porada oddělení. Modul Kalendář je koncipován jako (standardní) sdílený kalendář; tzn. pokud chcete vidět Kalendář kolegy, musíte k němu dostat přístupová práva (buď si o ně řeknete nebo vám je přidělí váš kolega sám). Při přidělování přístupových práv ke Kalendáři lze nastavit různé úrovně, které určují, co vše s daným Kalendářem můžete provádět (od jednoduchého zobrazení až po jejich vytváření).
Modul Kalendář ve eBRÁNA eSYSTEMU naleznete na záložce - Systém > Kalendář.
Zobrazení (dalšího) nového kalendáře
Pokud chci v modulu Kalendář vidět kromě svého kalendáře i kalendáře svých kolegů, tak je musím nejprve požádat o přídělení přístupových práv k jejich kalendářům. Tato akce je velmi jednoduchá a provádí se přímo v modulu Kalendář.
Pro přidání nového kalendáře kliknete v modulu Kalendář ve spodní části stránky pod výpisem již připojených kalendářů na ikonu "panáčka s pluskem" (na přiloženém obrázku označeno červeným čtvercem). Následně v zobrazeném formuláři vyberete kalendář, který vás zajímá a kliknete na tlačítko "Nový záznam".
Tímto krokem jste svou část akce vedoucí k zpřístupnění nového kalendáře dokončili a teď už jen musíte počkat, až váš (oslovený) kolega provede úpravu nastavení práv u sebe. To provede přes modulu Sdílení Kalendářů, do kterého se dostane ve svém modulu Kalendář přes ikonu "dvoj-vidličky" (na přiloženém obrázku označeno žlutým čtvercem).
Modul Sdílení Kalendářů (podmodul v modulu Kalendář) slouží k úprávě přístupových práv aktuálně přihlášeného uživatele. Ve výpisu je vždy vidět přehled existujících nastavení - ať je založí přímo přihlášený uživatel sám nebo vzniknou automaticky přes žádost jiného uživatele (viz. popis výše).
Pro kladné přidělení přístupových práv do kalendáře je kromě samotného nastavení velmi důležitá hodnota parametru "Stav sdílení". Pokud je Stav sdílení nastaven na hodnotu "Čeká na schválení" nebo "Neschváleno", tak i když je záznam ve výpisu uveden, tak spárovaný uživatel k vašemu kalendáři přístup nemá. Pro udělení přístupu je tedy potřeba "Stav sdílení" mít nastaven na hodnotu "Schváleno".
Pokud povolíte i "Právo na změnu", tak může spárovaný uživatel do vašeho kalendáře vkládat nové, případě upravovat existující, události.
Hromadné přidání přístupových práv ke kalendáři
Pokud nechcete řešit přidělení přístupových práv k vašemu kalendáři postupně, tak jak vás budou jednotliví kolegové žádat, můžete to vyřešit jednou hromadnou akcí pro všechny aktivní uživatele.
Akci pro hromadné přidělení přístupových práv najdete v modulu Sdílení Kalendářů (podmodul v modulu Kalendář) pod akčním tlačítkem "Přiřadit právo všech uživatelům". Po kliknutí na toto tlačítko se zobrazí nastavovací formulář, který je stejný jako pro individuální nastavení přístupových práv. Jediný rozdíl je v položce "Upravit práva všech uživatelům", která když je aktivní, tak způsobí přepsání již existujících nastavení novou konfigurací.
Hromadné nastavení přístupových práv probíhá formou "akce na pozadí", takže není nastaveno okamžitě, ale s menším zpožděním (dle času spuštění cca do 5 minut).